• info@bplanet.si 01 777 88 99
  • bplanet d.o.o. PE Brezovica Tržaška cesta 539 1000 Ljubljana
deli zapis:
Logotipi
KB
15.04.2016

Pri svojem delu vedno v prvi fazi izdelave zahtevam logotip podjetja. Z logotipom dobim občutek o naravnanosti podjetja. Je to podjetje trendovsko in v koraku s časom ali jim zunanja predstavitev in »branding« podjetja ne pomenita veliko. Na podlagi tega in seveda pogovora se odločim o smeri oblikovanja spletne strani. Saj je ravno logotip osnova nadaljnjega oblikovanja.

 

Trendi logotipov so se v zadnem desetletju močno spremenili. Vsa velika podjetja, ki dajo veliko na ugled in »sodobnost« so stare osenčene logotipe zamenjala za sodobne »flat« oblike. Te niso samo veliko bolj uporabne, pogosto tudi prihranijo denar, saj je tisk enostavnejši, zlahka se uporabijo tudi v črnobeli obliki in še vedno služijo enako prepoznavno (predvsem za štampiljke in račune). Enostaven logotip, ki se lahko pomanjša na zelo majhno velikost in je še vedno prepoznaven, pa lahko zlahka vkomponiramo v spletne oglaševalske akcije.

 

Če pomislimo na logotipe velikih, aktualnih podjetij kot so Mercator, Spar, Petrol, Telekom, Simobil, Zavarovalnica Triglav, Vzajemna, ... nihče nima osenčenega, 3D, kompliciranega logotipa, vendar zelo preproste in nam vsem prepoznavne oblike.

 

Še primeri po svetu:

nekoč: 

 

danes:

 

 

Pri logotipu je zelo pomembna tudi pisava. Tako lahko, tudi neizučeno oko, hitro vidi doma narejeno podobo in jo loči od premišljene »trendovske« pisave, ki ustreza naravnanosti podjetja.

Pisave, ki so vključene v vsak Microsoftov program kot so »Tahoma, Comic Sans, Calibri, Arial, ... « ponavadi niso primerne za profesionalen izgled in povedo svetu, da vam je vseeno. Med oblikovalci celo krožijo šale o uporabi Comis Sans pisav :) 

 

 

 

 

Podjetje, ki se ukvarja s kmetijsko dejavnostjo se ne more predstaviti s pisavo, ki namiguje na visoko tehnologijo, vendar z neko mehko, rustikalno pisavo, ki nas popelje na deželo. Obratno se podjetje, ki se ukvarja s tehnologijo ne more predstavljati z neko romantično pisavo.  

 

Iz osebnih izkušenj sem opazila, da oblikovalci, ki delajo večinoma za tiskane medije, ne razumejo dobro zahtev spleta, ker je to relativno novo področje, kjer se trendi hitro spreminjajo. V njihovo opravičilo, priznam, da je s trendi v spletnem oblikovanje zelo težko biti na tekočem in da tudi sama kar nekaj ur tedensko porabim za spremljanje novosti in vem, da še zdaleč nevem vsega. Splet ima posebne značilnosti, na katere moramo biti pozorni, da je logotip "okras" spletne strani. Tako, da ob izbiri oblikovalca res preverite ali pozna splet in njegove značilnosti, ter ve kaj počne, da vam bo logotip dobro služil še dolgo časa.

 

Ustvarjanje logotipov je posebna umetnost, za katero je potrebno veliko strokovnega znanja in kar je najpomemnejše - ujemanje in dober odnos med stranko in oblikovalcem. 

 

Torej za konec še moj nasvet ... Če ima oblikovalec v portofiju logotip s pisavo Comic Sans ...

 

BEŽITE, KAR VAS NESEJO NOGE! :)