• info@bplanet.si 01 777 88 99
  • bplanet d.o.o. PE Brezovica Tržaška cesta 539 1351 Brezovica pri Ljubljani
deli zapis:
Pred izdelavo spletne strani
KB
15.04.2016

Pogosto se na nas obrnejo podjetja, ki potrebujejo spletno stran. Vedo, da jo potrebujejo in da morajo obstajati tudi v spletnem svetu, ne vedo pa točno kaj z njo početi.

Zato svetujem, da si pred začetkom izdelave spletne strani zastavite nekaj vprašanj:

 

Kaj bo potencialna stranka iskala na naši spletni strani, kakšne informacije bi jo najbolj zanimale? 

Spletna stran ni univerzalna stvar. Potrebno jo je prilagajati podjetju in njihovim prodajnim ciljem, da je lahko res uspešna. Vprašati se je potrebno kaj bi moja potencialna stranka rada našla na moji strani? Išče nakup, informacijo, navodila za uporabo,...?

 

Poglejmo pod drobnogled spletno stran za frizerski salon. Torej mojo potencialno stranko verjetno najbolj zanima moja lokacija, telefonska št. ali email naslov, da se bo lahko naročila za obisk. Zanimal jo bo verjetno kakšen poseben tretma, mogoče tudi cenik, zelo verjetno pa je ne bo zanimalo kakšne škarje uporablja frizerka, koliko otrok ima ali kam je hodila v šolo.  Priporočljiva je FB povezava, kjer bi zadovoljne stranke objavljale slikce frizur, ki jih je frizer ustvaril. Tako bi dobila dobre reference za potencialne nove stranke. 

Kot drugi primer pa vzemimo večje podjetje, ki se ukvarja z barvanjem. Potrebujejo večje stranke, podjetja za dolgoročno sodelovanje. Tukaj je najbolj smiselno izpostaviti dobre reference, visokokvalificiran kader in točke na katere so v podjetju najbolj ponosni in predstavljajo prednost pred konkurenco (npr. novi visokotehnološki stroji, tradicija, ...). Ker želijo s spletno stranjo predvsem nove velike stranke, je smiselno izpostaviti povezavo za povpraševanje. Delovni čas in lokacija sta v nasprotju s frizerko v drugem planu.

 

Kaj zame pomeni uspešna spletna stran?

Razlogi za spletno stran so različni. Lahko je cilj nakup izdelka, lahko delamo na prepoznavnosti našega izdelka, lahko je bistvo naše strani podajanje dodatnih informacij za stranke (spletni katalogi, navodila za uporabo, delovni čas fizične trgovine, ...). Torej vprašati se je potrebno kaj mi bo stran prinesla, da jo bom smatral kot uspešno.

 

Kje in kdaj bodo vaše stranke iskale vašo spletno stran?

Pred izdelavo se je dobro postaviti v vlogo naše stranke in razmisliti, kje in kdaj bo stranka prišla do naše spletne strani. Bo to v čakalnici pri zdravniku, ko bo videla letak in vzela v roke telefon ter iskala dodatne informacije o izdelku. Bo to v avtu, ko bo hitela in želi vedeti ali je vaša trgovina še vedno odprta. Ali bo to zvečer doma, ko bo iz dolgočasja iskala informacije/nasvete. Glede na ta dejavnik je odvisna postavitev mobilne spletne strani ter količina teksta oz. informacij, ki jih vključimo na stran.

 

Kdo so moje stranke?

Spletna stran se lahko bistveno razlikuje, glede na ciljno skupino kateri je stran namenjena. Kakšnega spola so, kje živijo, koliko so stari naši uporabniki spletne strani, so bistveni podatki, ki jih je dobro vedeti pred izdelavo. Npr. spletna stran namenjena najstnikom je lahko trendovska, pisana, polno animirana in z uporabo sodobnih bližnjic, saj so bolj vešči uporabe interneta, medtem ko mora biti spletna stran za starejše ljudi prilagojena z uporabo večjih črk, večjih gumbov in zelo enostavna za uporabo.